Dentální hygiena

Dentální hygiena je neoddělitelnou součástí moderní stomatologie. Nejen že zaručuje kvalitu stomatologického výkonu našich lékařů, ale zároveň také vytváří nejlepší předpoklad k dlouhodobému udržení celkového zdraví dutiny ústní. Zabývá se nejenom prevencí, ale také terapií onemocnění v dutině ústní.

Dentální zdraví není samozřejmostí. Cesta k němu je častokrát plná překážek a bez kvalitního dentálního týmu muže končit až ztrátou zubu. Prvním krokem k vlastnímu orálnímu zdraví je návštěva dentální hygieny, kde nejenomže obohatíte své dentální IQ, ale taky se dozvíte v jakém stavu jsou Vaše zuby, dásně a parodont.

Co vás čeká na dentální hygieně

Návštěva dentální hygieny je zahájena pečlivým vyšetřením sliznic, zubů a parodontu. Samozřejmostí je také vyšetření plaku, který je zdrojem infekce a původcem zubního kazu a zánětlivých onemocnění parodontu (gingivitida a parodontitida). Následně po vyšetření ve spolupráci s hygienistkou přijdete na to, jak efektivně plak odstraňovat v rámci každodenní péče, přičemž je vždy kladen důraz na individuální schopnosti, zkušenosti a preference našich klientů. Pacient by proto měl vždy přijít na hygienickou schůzku se svou domácí výbavou kterou pravidelně používá (kartáčky ruční nebo elektrický, mezizubní kartáček...).

Po obohacení vašich znalostí nastává fáze oddychu a relaxace pod rukama dentální hygienistky, která Vám dopřeje nejenom dentální spa, ale taktéž zaručí detailní odstranění zubního kamene, plaku či pigmentací a posílí zuby doplňkovou fluoridací.

Parodontitída

Parodontitida je onemocnění závěsného aparátu zubu, kdy dochází k destrukci kosti. Pokud se neléčí dostatečne brzy, může skončit až samotnou ztrátou zubu. Pro stabilizování parodontitidy je potřebná okamžitá náprava dentálních návyků, kvalitní očista plaku v okolí dásní a samozřejmě profesionální očištení zubního kamene a plaku.

V případě, kdy je ve spolupráci se zubním lékařem zahájena parodontální terapie, nemusíte mít z hloubkového čištění a kyretáže obavy. Podání lokální anestezie je v tomto případe to nejbolestivější, co Vás bude během hygienického výkonu čekat. V případe rozsáhlé parodontitidy probíhá čištení ve většině případů postupně, v jednotlivých úsecích.

Pro parodontologickou terapii je nejduležitejší spolupráce pacienta s hygienistkou, kdy je vyžadována dokonalá domácí péče a pravidelné kontroly.

Péče o naše nejmenší

Naše chyby z mládí už nenapravíme. Můžeme alespoň dopomoct, aby se tyto chyby znovu neopakovaly v režii našich nejmenších. Na dentální hygieně si vytvoříme přátelský a duvěrný vztah, který nás bude provázet v preveci zubního kazu či zánětu dásní. Naučíme se postupně používat jednotlivé kartáčky a pečovat o zoubky tak, jak si to zaslouží. Zoubky vyšetříme, podíváme se na bakterie které na nich žijí, následně je spolu očistíme, vyleštíme a nafluoridujeme.

Po dentální hygieně se zbourají nejenom domečky bakterií, ale i strach ze zubařského křesla a naši najodvážnejší pacienti odcházejí s medailí či diplomem. Samozřejmě, že nemůže chybět i konzultace hygienistky s rodičem o domácí péči, prevenci či správném jídelníčku dítěte.

Nejen zdraví, ale i krása

V případě perfektní hygieny je možnost si za odměnu dopřát i bělejšího úsměvu, který si bezpochyby zaslouží každý z nás. V naši ordinaci spolupracujeme s ověřeným produktem Pure Whitening, který je zárukou kvalitního a dlouhodobého výsledku.

V prvním kroku se vytvoří klientovi domáci dlahy, do kterých je na noc po cca 14 dní aplikován bělící gel. Při následné kontrole s hygienistkou a zubním lékařem je výsledný stav porovnán s počátečním, a po rozhodnutí lékaře zuby mužou být dobělené ordinančním bělením.

V případě kontraindikace bělení jsou pacientovi navrhnuty jiné možnosti úprav chrupu zubním lékařem.